دیدبان

ترامپ: با پوتین کنار آمدیم/ روسیه ترجیح می‌داد کلینتون رئیس‌جمهور شود

ترامپ: با پوتین کنار آمدیم/ روسیه ترجیح می‌داد کلینتون رئیس‌جمهور شود

به گزارش دیدبان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌بی ان» در خصوص ملاقات خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ ضمن ابراز رضایت از این ملاقات خاطرنشان کرد که با پوتین خیلی خوب کنار آمده است.

ترامپ همچنین افزود که مطمئن است که رئیس‌جمهوری روسیه ترجیح می‌داد که «هیلاری کلینتون» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا شود.

این در حالی است که برخی از نهاد‌ها و سازمان‌های تحقیقاتی در آمریکا به دنبال اثبات کمک روسیه به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اخیر هستند.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا این اتهام را رد کرده است و روسیه نیز اعلام کرده که هیچ دخالتی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا نداشته است.

وی در خصوص دیدار خود با پوتین خاطرنشان کرد که مردم به دنبال عدم هماهنگی ما و روسیه هستند در حالی که ما خیلی خوب با یکدیگر کنار می‌آییم.

دو کشور قدرت‌های اتمی بزرگی هستند و نداشتن رابطه بین دو طرف بی‌معنی است.

دونالد ترامپ با اشاره به توافق میان دو کشور برای آتش‌بس در جنوب غرب سوریه،  آن را یکی از نتایج حاصل از این دیدار قلمداد کرد.

ترامپ همچنین با رد برخی گزارش‌ها مربوط به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و کمک به وی برای پیروزی در انتخابات اعلام کرد که مسکو ترجیح می‌داد هیلاری کلینتون به ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا منتخب شود.

ترامپ در ادامه این اظهارات دلیل ترجیح کلینتون توسط مقام‌های مسکو را نابودی ارتش آمریکا در صورت ریاست‌جمهوری کلینتون اعلام کرد.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»